Sunday, April 22, 2012

ALHAMDULILLAH , saya islam.

Assalamualaikum..

alhamdulillah sebab aku dilahirkan dalam Islam, dilahirkan dalam keluarga sempurna, alhamdulillah aku di lahirkan sebagai seorg insan yg cukup sifat pancainderanya..

TERSENTUHNYA hati aku bila lihat sebuah rancangan ni dlm astro oasis. sumpah sebak!
 korg taw x kenapa aku sebak? jum ak story siket2..

cmni , rancangan yg aku maksudkan tu ialah rancangan debat di antara ustazah pilihan n imam muda.. antara dyeorg tu ade panel, panel kot, ntah , aku xtaw sgt sal debat2 ni, tapi yg aku tahu, ade ustaz la kat tgh2 mase perdebatan tu berlaku..ustaz tu muallaf.

tajuk debat ary tu Tanggungjawab terhadap ibu-bapa.

sedang mereka asyik duk bagi hujah-hujah mereka tu , korang taw la kan situasi debat tu cmne, mase tu dyeorg tgh bahas sal berbakti kepada ibu bapa termasuk lah menguruskan jenazah ibu bapa. tiba-tiba , ustaz tu bercakap , beliau pon bagitahu la ,

saya sgt rindukan arwah mak saya , bila mak saya sudah tiada, saya tak boleh nak memandikannya, saya sangat rindukan mak saya , saya ingin berbuat apa orang islam buat terhadap kedua ibu bapanya apabila meninggal dunia, tapi saya xboleh , sebab mak saya bukan islam, saya sngat rindukannya..ustaz tu pon menitiskan air matanya begitu juga dengan penonton-penonton. SubhanaAllah, terharunye,

lepas je dgr ustaz tu bagitahu cmtu, sume org terdiam, senyap sunyi dalam dewan tu... peserta-peserta debat juga terdiam. Ya Allah , mase tu jugak terdetik dalam hati aku ni , Bersyukurnya aku di lahirkan dalam islam.




InsyaAllah , tuk kedua ibu bapa aku , aku cuba buat yang terbaik tuk jadi anak yg baek.




No comments:

Post a Comment