Wednesday, February 1, 2012

friendship

FRIENDSHIP ?

yapp , aku tahu , mempunyai KAWAN tu sgt2 penting in our daily life rite ? this is bcoz dgn kawan la kite bley share segala kebahagiaan kite , kedukaan kite n everything la .. nk berkawan xperlu rmai , sorg pon boley jadik kawan kn ..

aku da idup dlm dunia ni 21 tahun ... means, aku da taw la asam garam hidup ni kn... pahit manis bila bersama kwn, ak da rase sume tuu...

ak mengaku n bersetuju bila org kate , idup tanpa kawan ibarat tiada tujuan idup ! yes, CORRECT !
tapi , bila bercakap pasal kwn yg tikam dri blakang cmne plak eh ?

kawan ni bnyak jenis, ade kwn yg betol2 penyayang, setia,memahami, boley menjadi pendengar yg baek, yg tunjukkan akidah yang baek, bagi nasihat, tapi ade jugak jenis kawan yg nak tumpang time kite bahagia je, time susah dye wat2 lupe kn, ade jugak kwn yg jenis suka mengata kat belakang, aku xtaw la cmne ,,

tapi sume ni, ak da rase..kdg2 benda ni yg buat keadaan ak jadik cmni , ak try nk protect diri aku dgn jadik cmni , tpi xsemudah yang di sngka,, ak jadik benci kpd dri ak sendiri sbb ak xsuka sebenarnya buat perangai yg pentingkn diri sendiri..nk buat cmne kn , ak jugak ade maruah ak sendiri. sepatutnya kawan boley menghormati kwn , baru la betoll..

dunia sekarang semakin sukar tu cri kawan yg betol2 boley idup susah ngn kite...
bila aku fkir blik , ak memang perlukan seorg kawan yg betol2 memahami aku , bukan memahami ak ketika ak senang...

bila ak tgk kata-kata ni  , ak terfikir , betol ke ?







kata-kata ni sebenarnye betol bagi mereka yg mempunyai kawan yg sejati..hehe, maybe ak terlalu sensitif bila berckp mengenai FRIENDSHIP .

# post ni ak tuju kat sape-sape , juz luahan hati :)

No comments:

Post a Comment