Thursday, February 16, 2012

isteri yg baek :)

isteri yang baek adalah isteri yang menjaga serta taat kepada suaminya , isteri yang baek juga akan melindungi suaminya drpda mendapat dosa FREE-FREE , hehe ,

tanpa kita sedar , si suami boley dapat dose FREE-FREE akibat perbuatan isterinya tanpa di sedari , hal ini memang sering dipandang remeh oleh masyarakat zaman kini . zaman maju , tp pikiran masih di takuk lama .

salah satu dose FREE-FREE yg suami dpt ialah si isteri tidak menjaga akan auratnya , walhal perkara itu tersangat lah penting di sudut agama yg suci iaitu ISLAM islam is the way of my life. 

Menurut islam , si suami akan bertanggungjawab 100% terhadap isterinya. Adalah berdosa kepada si suami sekiranya membiarkan isteri melanggar ketetapan syarak serta tidak melarang isterinya.

sebagai contoh , membiarkan si isteri mendedah auratnya di hadapan mereka yang bukan muhrim.

Firman Allah SWT di dalam kitab suci Al-Quran ;

" Wahai orang-orang beriman ! Jagalah diri mu dan ahlimu (yakni, isteri dan anak-anak serta cucu cicitmu) dari api neraka.. " surah At-Tahrim ayat 6.


Maka dengan itu , setelah selesainya lafaz nikah di bibir suami , perempuan itu sah menjadi isteri kepada si suami tersebut , si isteri perlu lah menjaga si suami supaya masjid yang di bina itu boleh dielak daripada berlakunya fitnah serta tohmahan.

so , aku akan menjadi yang terbaek untuk my future husband , aku kn syg kn my future husband , kena la pndai jaga suami n also taw pasal selok-belok rumah tangga.. :)


For my wmhh , please doakan untuk jodoh kite  . ILY :)


No comments:

Post a Comment