Saturday, July 21, 2012

1ST TRIAL : KEK COKLAT

Assalamualaikum..salam satu Malaysiaa :) dan salam Ramadhan buat semua rakyat islam .

Entry ak kali ini pasal KEK COKLAT . the one of my feveret cake ! yay , da lame da sbenarnya aku nak hasilkan kek coklat hasil daripada air tgn aku ni , cume mase je xdek slaen xde alat-alat n bahan-bahan nk wat kek ni . yerla, kat umah sewa aku , mane ade alat pengukus, mesin bagai2 tu , susah la sikit nk buwat.. then, start je cuti sem , trus aku meluahkan hasrat yg terpendam dalam hati ku kepada ma aku . ma aku apalagi , bagi la duet sikit2 untuk beli bahan (tenkiu mom ! luv u) n yg paling xley blah n blah, adik2 aku gelakkan aku sebab xpernah2 dyeorg tgk aku buat kek nim. okay xpe xpe ! korg tgk la nnti , ak xbagi korg mkan ! (haaa. amek kaww)
before g beli bahan2 kek tu, aku google la dulu resepi kek coklat kukus, ak xmao yg bakar sebab xcukup moisture org kata , ak nk yg moisture..google punya google , jumpa la satu resepi ni , KEK KUKUS COKLAT , wahh ! excited ! tgk bahan2 dye pon ringkas je , ak trus amek pen and salin resepi tersebut mcm aku salin nota ketika berada didalam kelas (dalam kelas pon xdek la aku salin bersungguh camni, tidow je lebih .. HAHA)
and xnk story pnjg2, sebab aku taw , yg bace entry ak ni sikit saja ataupon xdek langsung yg bace! huwaaaa :'( 

nah , tgk lah kek coklat aku , memang hiasan dye xberapa menarik but rase dye ermmm,, based on jiran2 aku, femily aku and sedara aku , dyeorg kate................. BEST !!!!!!!! suke la tu? suke la tu ? gila kau xsukeeee , mesti lah suke bile kite buat sumthing, org sukee, mestilah kita rase bahagia kn ?? 

muke bahagia muke bahagia >.< nmpak x? nmpak x ?

kek saya buat taww ! (berlagak gilee kau ni)

TARRRAAAPARAAPAA ! MY coklat kek kukuss (sebahagian dah pun selamat diagihkan kpd yg memerlukan...haha)

yummyyy, BERJAYA JUGAKK !







korg taw x, berjaya buat cake coklat ni rase mcm berjaya dalam final exam haaa... memang bahagiaala ,next, planning aku , KEK CHEESE tuk rayerr , hope jadik laa .

p/s : kek ni lagi sedaap seandaiinya di makan bersama WMHH ! heeee

No comments:

Post a Comment